WIADOMOŚCI

Ferrari zdominowało GP Turcji
Ferrari zdominowało GP Turcji
Zespół Ferrari na torze Istanbul Park nie miał dzisiaj sobie równych. Felipe Massa po raz drugi z rzędu zdobył Grand Prix Turcji. Kimi Raikkonen prezentował równie wysoką formę co brazylijski kolega, niestety startując z drugiego rzędu nie miał okazji wyprzedzić Massy, mimo iż w kluczowej fazie wyścigu wydawał się od niego nieco szybszy. Na najniższym stopniu podium stanął aktualny mistrz świata- Fernando Alonso.
baner_rbr_v3.jpg
Zespół McLaren, który prowadzi w obu klasyfikacjach mistrzostw świata F1, nie był w stanie dzisiaj dorównać Ferrari. Dodatkowo brytyjski zespół miał pecha. Jadący na trzeciej pozycji Lewis Hamilton przed swoim drugim zjazdem na pit lane przebił prawą przednią oponę tracąc dwie pozycje na korzyść swojego partnera z teamu oraz Nicka Heidfelda.

Wyścig rozpoczął się obiecująco nie tylko dla zespołu Ferrari, którego zawodnicy po pierwszym zakręcie zajmowali pierwsze dwie pozycje, ale także dla teamu Roberta Kubicy. Polak, startując lekkim bolidem z czystej strony toru zdołał na starcie wyprzedzić Fernando Alonso i uplasować się tuż za plecami Lewisa Hamiltona. Sztuka wyprzedzenia na starcie mistrza świata udała się także Nickowi Heidfeldowi. Po pierwszym okrążeniu kierowcy zespołu BMW zajmowali więc wysokie 4 i 5 miejsce.

Niestety euforii po wyścigu w teamie Polaka raczej nie będzie. Zespół co prawda dowiózł do mety czwarte miejsce Nicka Heidfelda i jeden punkt za ósmą lokatę Kubicy, ale po tak udanych kwalifikacjach zapewne także Polscy kibice liczyli na coś więcej. Paliwo zatankowane w bolidzie Roberta przed trzecią fazą wczorajszych kwalifikacji pozwoliło przejechać jedynie 12 okrążeń, a taktyka dwóch postojów w takim wypadku nie miała szansy powodzenia. Polak był pierwszym zawodnikiem na torze, który zjechał na tankowanie i zmianę ogumienia, a po pierwszej turze pit stopów okazało się, że wyprzedzili go Nick Heidfled, Fernando Alonso oraz Heikki Kovalainen. Robert spadł w stawce, ana domiar złego po drugiej fazie pit stopów zdołał go wyprzedzić także kierowca Williamsa- Nico Rosberg.

Wyścig o GP Turcji odbył się na pięknym i nowoczesnym torze jednak w Grand Prix oprócz wysokiej formy Ferrari oraz przebitej opony Hamiltona nic ciekawego się nie wydarzyło. Na starcie problemy miał tylko Jarno Trulli, który został uderzony przez Giancarlo Fisichellę, a z wyścigu wycofał się tylko jeden kierowca. Pechowcem okazał się Mark Webber, który jutro będzie obchodził swoje 31 urodziny.

Dzięki pięknemu dubletowi zespół Ferrari odrobił nieco stratę punktową do McLarena. Pierwsze miejsce Massy, pozwoliło mu także wyprzedzić w klasyfikacji kierowców o jedno oczko Kimiego Raikkonena.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasPunkty
1 br Felipe Massa Ferrari 1:26:42.161 10
2 fi Kimi Raikkonen Ferrari + 2.275 8
3 es Fernando Alonso McLaren + 26.181 6
4 de Nick Heidfeld BMW Sauber + 39.674 5
5 gb Lewis Hamilton McLaren + 45.085 4
6 fi Heikki Kovalainen Renault + 46.001 3
7 de Nico Rosberg Williams + 55.778 2
8 pl Robert Kubica BMW Sauber + 56.007 1
9 it Giancarlo Fisichella Renault + 59.004
10 gb David Coulthard Red Bull + 1:11.005
11 at Alexander Wurz Williams + 1:19.006
12 de Ralf Schumacher Toyota + 1 okr.
13 gb Jenson Button Honda + 1 okr.
14 gb Anthony Davidson Super Aguri + 1 okr.
15 it Vitantonio Liuzzi + 1 okr.
16 it Jarno Trulli Toyota + 1 okr.
17 br Rubens Barrichello Honda + 1 okr.
18 jp Takuma Sato Super Aguri + 1 okr.
19 de Sebastian Vettel + 1 okr.
20 jp Sakon Yamamoto + 2 okr.
21 de Adrian Sutil + 5 okr.
22 au Mark Webber Red Bull +44 okr.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

134 KOMENTARZY
avatar
Paatryk

26.08.2007 15:48

0

Kto wymyślał strategię dla Kubicy??!! Po prostu kawał "dziwnego człowieka" z niego!


avatar
Disi

26.08.2007 15:50

0

DWIE RZECZY: Pierwsza-błąd w taktyce BMW...po co dawali Robertowi miękkie opony na start? Miękkie na początku wyścigu szybciej się zużywają...na twardych nie musiałby zjeżdżać do boksu tak szybko a i tak wyprzedziłby Alonso na starcie..DRUGA RZECZ - słaba jazda Roberta. Najgorszy jego wyścig jaki widziałem!


avatar
Znany

26.08.2007 15:51

0

Roberta nie dało się oglądać, żenujący występ, brawa dla Nicka i Rosberga, dla mnie byli dzisiaj najlepsi.


avatar
Kadet

26.08.2007 15:52

0

Zanim zaczniecie rzucać fakami, to przypominam, że BMW w tym sezonie testuje różne rozwiązania i nawyraźniej ta kiepska taktyka Roberta była takim testem. A dlaczego Kubica? MZ, bo ma mniej punktów, więc mniej do "starcenia" i na pewno nie było tu żadnego sPiSku. Szkoda, że dentka badła Lewsiowi, bo bym był 600 zeta do przodu :) Brawo Massa mój kandytat na Mistrza 2007!


avatar
Ajek

26.08.2007 15:55

0

Dzięki za stratgię dla Roberta. Już się wydawało, że są bardziej profesjonalni... .Brawa dla Ferrari, jak tak dalej pójdzie, to mają szanse na wygranie mistrzostw. No i Hekki i Nico - pokazali, że zaczynają w swioch bolidach być groźni. Nick wykorzystał sytuację i pojechał dobry wyścig. Ciekawe co powie Robert na to wszystko.


avatar
mikipap

26.08.2007 15:55

0

Nadal podtrzymuje Kolejny wyscig w ktorym Kubica nie atakuje Siedzi na tylku kilka okrazen i to wszystko Jesli juz nawet ktos wymyslil strategie dla Roberta wlasnie taka to mial on przed soba najpierw KOV a potem ROS ktorych spokojnie mog atakowac i dlatego podtrzymuje pytanie z ostatniego GP Czy moze mi ktos przypomniec wyscig w ktorym KUB w akcji wyprzedza


avatar
Leeloo

26.08.2007 15:56

0

wcześniej wszyscy krytykowali BMW za taktyke pt. CYSTERNA teraz krytykujecie że miał za mało paliwa. Ludzie zastanówcie się co chcecie !!! chcieliście lekki bolid Kubicy ?? to właśnie dzisiaj taki był !!! i pozamykał wszystkim CYSTERNO przeciwnikom usta !!


avatar
jaros69

26.08.2007 15:58

0

Disi i znany mam podobne odczucia. Patrzyłem i nie wierzyłem. czekam na opinie modrzejszych bo nic nie kumam. Jak Rosberg mógł wygrać z BMW Roberta


avatar
pioter

26.08.2007 15:59

0

i co barteks? gdyby zamienic miejscami na finiszu Kubice z Heidfeldem pewnie bys napisal, ze z Heidfelda cienias? a Kubica klasa? gdyby strategia dala Kubicy 4-te miejsce pewnie wszyscy by chwalili BMW, a tak to beda po nich jechac. Kubica nie dal rady i tyle. pewnie mozna bylo lepiej ustawic bolid, ale nie ma co gdybac... we Wloszech bedzie lepiej! gratulacje dla Ferrari, Kovalainena i Rosberga - fajnie, ze mlodzi dali rade dzisiaj... Piquet - w Renault? jak najbardziej! szykuje sie ciekawy sezon w przyszlym roku


avatar
Rafal_F

26.08.2007 16:00

0

Moim zdaniem taktyka nie była zła. Robert lekkim bolidem miał na początku zdobyć przewagę, która miała wystarczyć aby utrzymać pozycje po zjazdach. Dlaczego po 12 okrążeniach miał tylko ok 4 sekund? Nie wiem, zobaczymy jak będzie jakieś oficjalne info. Wyprzedzanie nie jest takie proste, Alonso nie udało się wyprzedzić Heidfelda, ogólnie jestem chyba trochę rozczarowany jazdą Roberta, nie zwalałbym wszystkiego na strategie.


avatar
witek70

26.08.2007 16:00

0

Zawsze wszyscy mieli pretensje, że BMW tankuje Kubicę jak cysternę. Tym razem było inaczej... I wyszło co wyszło. Poczekajmy na wypowiedź Roberta. Musiało być coś nie tak, bo nie wierzę, aby był wolniejszy od Kovalainena i Rosberga.


avatar
barteks3

26.08.2007 16:02

0

Wyscig NUDA, stategia BMW do d**y, mogłem ogladac wyscig Champ Car. Wybijcie sobie z głowy podium Kubicy w tym roku!


avatar
barteks3

26.08.2007 16:03

0

Kubica zjechal juz na 11 okrazeniu na PIT-stop. Przeciez to porażka BMW!


avatar
witek70

26.08.2007 16:03

0

Faktycznie, poza pękniętą oponą Hamilotna nic się nie działo. Najnudniejszy jak dotąd wyścig tego roku.


avatar
Ajek

26.08.2007 16:04

0

Chwila chwila Leelo. Czytaj post Disi 15:50:01 . Robert miał najmniej paliwa na miękkiej mieszance, która była lepsza, a paliwa miał za mało o jakieś 2okrążenia. Pozatym czas drugiego pita - tylko przez to wyjechał za Nicko. mikpap - żeby kogoś wyprzedzać, trzeba najpierw do niego dojechać. Muszę w tym momencie przyznać, że czasy Roberta były nieszczególne. Ciekawe dlaczego? Czekam na wywiad z Robertem.


avatar
barteks3

26.08.2007 16:04

0

Niby taki super tor, niby mozna wyprzedzac, a Kubica caly czas ciagnal sie za Rosbergiem Zgadzam sie w 100% z Disi - najgorszy wyscig Kubicy. Mam nadzieje, że ma na to jakieś rozsądne wytłumaczenie.


avatar
mikipap

26.08.2007 16:05

0

Tu nie ma co zwalac na BMW Wieczne gadki o taktyce Fan czy nie fan Roberta Kubicy tez jest czlowiekiem i moze wyrazac wszystkie opinie Jak w jakims GP KUB skonczy na dobrej pozycji to wszyscy chwala jak to Robert super jezdzi a jak na zlej -jak to BMW spieprzylo Moim zdaniem jesli chodzi o Roberta to prawie wszystko jest zasluga taktyki BMW bo na wyprzedzenie kogos w polowie wyscigu nie mam szans- jak nam z reszta pokazuje


avatar
barteks3

26.08.2007 16:06

0

W typowaniu trafilem tylko Rosberga! Szkoda gadać :(


avatar
Tomo2345

26.08.2007 16:06

0

Może taktyka dla Kubicy nie była najlepsza ale tempo wyścigowe Roberta było bardzo słabe może znowu auto albo nie najlepszy dzień . Super postawa KOV i ROS pokazali dzisaj klase. Zobaczymy co powie Robert. Pozdrowiena dla wszystkich


avatar
mala

26.08.2007 16:07

0

no cóż.. nie był to najlepszy wyścig w wykonaniu bmw sauber.. może i jest to wina taktyki, ale nie przeważająca nad wyścigiem.. nie krytykujcie, że robert nie mógł wyprzedzić rosberga czy kovalainena Nikt nie zauważył, że alonso nie mógł wyprzedzić heidfelda.? Musze przyznac, ze to byl dosc nieoczekiwany wyscig. Po uslyszeniuw studiu, ze Robert bedzie mial mniej paliwa pojawila sie iskierka nadziei, ale juz po pierwszym pit stopie prysla. Miekkie opony i paliwo jedynie na 12 okrazen? Hmm nie wiem nie wiem juz czy to wina taktyki czy slaba jazda roberta. Ale nie ma co sie uzalac, za 2 tygodnie monza. Kazdy z kierowcow ma swoj slabszy wyscig, jak chocby massa na gp wegier. teraz nie poszlo robertowi, nastepnym razem nie pojdzie innemu kierowcy ;) Nie ma co tu nikogo krytykowac..


avatar
Pysio

26.08.2007 16:08

0

trochę zaczyna mnie irytować że jak nie problem z bolidem to nie do końca przemyślana strategia bo widać było że BMW było przekonane że na twardych oponach będzie lepiej Kubica jechał a wyszło inaczej. Mogło być gorzej cieszmy się z tego co jest za dwa tygodnie Monza i miejmy nadzieje że tam BMW nie będzie podejmować dziwnych decyzji nie do końca przemyślanych.


avatar
Leeloo

26.08.2007 16:09

0

Ajek powiedz mi a jaka byłaby różnica gdyby Robert miał na starcie twarde opony ?? bo widocznie nie umiem sobie tego przeanalizować !


avatar
100mek

26.08.2007 16:10

0

taktyka bylaby dobra gdyby kubek przed pitem mial wieksza przewage, ale jej sobie nie wyrobil (chyba 17 okrazen). Przed zjazdem mial ponad 3 sek nad NH, a po wyjezdzie NH z pitstopu mial 3sek straty. Stracil 6 sekunt podczas paru okrazen, a to duzo. Potem juz jechal na poziomie Reno i Williamsa, a nawet wolniej. To nie byl chyba dzien kubka. Poza dobrym startem ....


avatar
butch_

26.08.2007 16:10

0

do Disi:najgorszy komentarz jaki ostatnio widzialem.Zanim napiszesz rownie tak idiotyczny komentarz pier...kilka razy z baranka w mur(tak profilaktycznie )Skoro Kubica tak cie denerwuje przelej swoje zainteresowania na Malysza


avatar
Pysio

26.08.2007 16:10

0

i jeszcze jedno dla tych co krytykują Roberta ludzie zdecydujcie się bo dla nie których jak dobrze pojedzie jest bohaterem a jak nie wyjdzie coś to już jest frajerem nie zawsze wychodzi wszytko jak zaplanuje team przed startem mieli dobry pomysł ale nie wypalił.


avatar
BaRTUZI

26.08.2007 16:11

0

ale pierwsze tankowanie po 12 okrazeniach to przesada jak dotad w tym sezonie nie widzailem zeby ktos tak szybko tankował podczas normalnego wyscigu-BMW spieprzyło sprawe ale sam Robert tez sie nie popisał


avatar
przesio

26.08.2007 16:11

0

Oj BMW przesadzilo z taktyką !! Zabardzo fantazjowali ze robert utrzyma sie za ferarkami i makami i bedzie szansa dla nich na podium i ze bedzie przed alonso i po awari hamiltona bedzie na podium. Za bardzo fantazjowali. Ale Robert powiedzial przed wyscigiem ze bedzie lepiej jak chociarz zdobedzie punkt. Rok temu byl 12 :( Dzis o 4 pozycje lepiej. Tor niby szeroki i mozna wyprzedzac ale zrobiony tak ze sie nie da wyprzedzac. Nie ma wolnego zakretu gdzie mozna maxymalnie sie wcisnac jak np na nurgburgring czy innych torach.


avatar
mikipap

26.08.2007 16:14

0

Ajek 0.8 przez kilka okrazen za ROS na prostej ? Zapewniam Cie ze do niego dojechal


avatar
cukiereczek

26.08.2007 16:15

0

zgadzam się ze tępo Roberta mogło być lepsze a taktyka BMW, pszemilcze to. a dyspozycyjność Heidfelda, to chyba zasłoga nowego kontraktu. Gratulacie dla ferrari


avatar
witek70

26.08.2007 16:16

0

Kubica był 17sekund za Heidfeldem. Poczekajmy na wypowiedzi.


avatar
mikipap

26.08.2007 16:18

0

Macie racje Nie ma co gadac na Roberta Niech mi tylko ktos przypomni w jaki wyscigu Robert wyprzedzil


avatar
Leeloo

26.08.2007 16:20

0

To że Robert nie wyprzedził to jedno ale mikipap pokaż mi dzisiaj kogoś z czołówki komu udał się ten manewr na torze ? ............ i jak masz kogoś ?


avatar
przesio

26.08.2007 16:20

0

poprostu dzisiejsza taktyka nie byla dostosowana do bolidu i mozliwosci Roberta na tym torze. Najlepsze wytlumaczenie tego co sie dzis dzialo. A 2 rzecz Ja zawsze bede z robertem. Wyscigi to nie tylko umiejetnosci kierowcy ale i taktyka oraz Sam BOLID !!


avatar
Pysio

26.08.2007 16:21

0

chyba niektórzy zapomnieli że w F1 manewr wyprzedzania nie jest łatwy Aerodynamika bolidów nie pozwala w łatwym wyprzedzaniu bo żeby w tym sezonie wyprzedzać trzeba mieć od kogoś wyraźnie szybszy bolid w tym sezonie prawie wszystko rozgrywa się w pit stopach zamiast na torach.


avatar
Mattii

26.08.2007 16:21

0

liczyłem na zwycięstwo kimiego :( niestety nie spróbował nawet zaatakować Felipe. jedyne co pozytywnego jest dla mnie z tego wyścigu to to że odrobił 4 pkt do Hamiltona


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu